صفحه اصلی

راهنمای انتخاب روتر برای کسب وکارهای کوچک

۰۴ تیر ۱۴۰۱

یا هنوز برای انتخاب روتر تجاری مناسب در تلاش هستید؟ طبیعی است که گیج شوید فرآیند انتخاب یک روتر سازمانی به سادگی خرید یک روتر خانگی نیست و صرفاً اتکا به رتبه بندی روترهای آنلاین یا فروش فروشگاه ها دیگر به شما کمکی نمی کند. پوشش، تعداد اتصالات، سرعت و امنیت VPN همه ملاحظاتی برای روترهای تجاری هستند. برای افراد غیر متخصص، این کلمات ممکن است پیچیده به نظر برسد. نگران نباشید، راهنمای انتخاب روتر برای کسب وکارهای کوچک به شما کمک می کند تا از خرید مناسب ترین روتر اطمینان حاصل کنید.

هشت نکته در راهنمای انتخاب روتر برای کسب وکارهای کوچک

در ادامه به بررسی 8 نکته در رابطه با انتخاب روتر برای کسب وکارهای کوچک می پردازیم که عبارتند از:

هشت نکته در راهنمای انتخاب روتر برای کسب وکارهای کوچک

نکات مهم در راهنمای انتخاب روتر

1-تعداد روترهای لازم برای کسب و کار

یک دفتر کوچک با چندین کامپیوتر نیازی به داشتن روتر بی سیم ندارد که اگر قصد دارید تجارت خود را گسترش دهید و از رایانه های بیشتری در آینده نزدیک استفاده کنید، می تواند انتخاب بهتری باشد.

2-نوع دیواره ها در محیط کار از موارد تاثیر گذار در انتخاب روتر برای کسب وکارهای کوچک

وقتی دفتر شما دارای دیوارها و فلزات، آینه ها، بتن و سایر مصالح ساختمانی است که مانع از انتشار سیگنال های بی سیم می شود، شاید یک روتر بی سیم برای شرکت شما مناسب نباشد. البته، در مقایسه با روترهای سیمی، شبکه‌های بی‌سیم می‌توانند احساس راحتی بیشتری به کارمندان بدهند. اگر رئیسی هستید که به ایده‌های کارمندان توجه می‌کنید، تغییر به روتر بی‌سیم باعث احترام بیشتر شما می‌شود.

نوع دیواره ها در محیط کار از موارد تاثیر گذار در انتخاب روتر برای کسب وکارهای کوچک

نوع دیواره ها در محیط کار برای انتخاب روتر

3-تعداد پهنای باند روتر

برخلاف روترهای تک باند که یک باند 2.4 گیگاهرتز را ارائه می کنند، پشتیبانی از دو باند هر دو باند 2.4 گیگاهرتز و 5.0 گیگاهرتز را ارائه می دهد. این امکان را به شما می دهد تا ترافیک را جدا کنید و از ازدحام غیر ضروری جلوگیری کنید. همچنین روترهای سه بانده ای وجود دارند که یک باند 2.4 گیگاهرتزی و دو باند 5.0 گیگاهرتزی را ترکیب می کنند، اما اگر کسب و کاری با حدود ده کارمند اداره می کنید (لطفاً اعداد اتصال را در نظر بگیرید)، به سراغ دو باند بروید.

با این حال، روتر سه باند دارای مزایایی است که دو روتر باند دیگر از دستیابی به آن ناتوان هستند: حتی اگر دستگاه های زیادی به شبکه متصل باشند، تأثیر کمی بر سرعت شبکه خواهد داشت. می توانید هر باند را به دستگاه هایی در خانه یا محل کار اختصاص دهید و بر اساس باندهای بیشتر با تداخل کمتری مواجه شوید. روتر سه باند برای کاربران قدرتمند در آینده محافظت می کند. در نهایت، تصمیم بگیرید که آیا نیاز به استفاده از آن بر اساس اندازه کسب و کار خود دارید یا خیر.

4-تعداد پورت های LAN و WAN از مهم ترین موارد در انتخاب روتر برای کسب وکارهای کوچک

پورت WAN (شبکه گسترده) برای دسترسی به اینترنت از طریق اتصال با مودم یا پهنای باند بی سیم به همه روترهای متصل استفاده می شود. پورت های LAN روترها را به همه دستگاه های دیگر متصل می کنند و شبکه IP یکسانی را به اشتراک می گذارند. به طور معمول، یک روتر معمولی فقط یک پورت WAN و چهار پورت LAN دارد. با این حال، داشتن تنها یک پورت WAN در یک شبکه سازمانی انتخاب عاقلانه ای نیست. اگر مشکلی در آن پورت وجود داشته باشد، هر کامپیوتری در شبکه سازمانی قادر به دسترسی به اینترنت نخواهد بود و در نتیجه باعث خرابی و حتی خرابی شرکت می شود. این دلیل اصلی توصیه دو پورت WAN است.

علاوه بر این، دو پورت WAN به شما این امکان را می دهد که در صورت قطع شدن ارائه دهنده اینترنت، یک کارت 4G اضافه کنید، که همچنین می تواند به شرکت شما در استفاده از دو شبکه مجزا کمک کند. شما نمی‌توانید کیفیت شبکه یا محصول خود را پیش‌بینی کنید، اما می‌توانید یک پلن B داشته باشید. چه درگاه WAN باشد یا پورت LAN، یک قانون را در نظر داشته باشید: هرچه تعداد پورت‌های بیشتری داشته باشید، کانال‌های شبکه شرکت شما انعطاف‌پذیرتر خواهند بود. با این حال، تعداد پورت های خاص باید بر اساس اندازه شرکت در نظر گرفته شود تا از هزینه های اضافی جلوگیری شود.

تعداد پورت های LAN و WAN از مهم ترین موارد در انتخاب روتر برای کسب وکارهای کوچک

4-تعداد پورت های LAN و WAN

  • پورت WAN (شبکه گسترده) برای دسترسی به اینترنت از طریق اتصال با مودم یا پهنای باند بی سیم به همه روترهای متصل استفاده می شود.
  • پورت های LAN (شبکه محلی) روترها را به همه دستگاه های دیگر متصل می کنند و شبکه IP یکسانی را به اشتراک می گذارند.

به طور معمول، یک روتر معمولی فقط یک پورت WAN و چهار پورت LAN دارد. با این حال، داشتن تنها یک پورت WAN در یک شبکه سازمانی انتخاب عاقلانه ای نیست. اگر مشکلی در آن پورت وجود داشته باشد، هر کامپیوتری در شبکه سازمانی قادر به دسترسی به اینترنت نخواهد بود و در نتیجه باعث خرابی و حتی خرابی شرکت می شود.

درگاه‌های دوگانه WAN توصیه می‌شوند که به شما امکان می‌دهند در صورت قطع شدن ارائه‌دهنده اینترنت، یک کارت 4G اضافه کنید، که همچنین می‌تواند به شرکت شما در استفاده از دو شبکه جداگانه کمک کند. شما نمی‌توانید کیفیت شبکه یا محصول خود را پیش‌بینی کنید، اما می‌توانید یک پلن B داشته باشید. چه درگاه WAN باشد یا پورت LAN، یک قانون را در نظر داشته باشید: هرچه تعداد پورت‌های بیشتری داشته باشید، کانال‌های شبکه شرکت شما انعطاف‌پذیرتر خواهند بود. با این حال، تعداد پورت های خاص باید بر اساس اندازه شرکت در نظر گرفته شود تا از هزینه های اضافی جلوگیری شود. از این رو لازم است تا انتخاب روتر برای کسب وکارهای کوچک به تعداد پورت ها توجه نمایید. همچنین جهت اطلاعات بیشتر نیز می توانید مقاله تفاوت پورت LAN و WAN را مطالعه نمایید.

5-سرعت از موارد مهم در انتخاب روتر برای کسب وکارهای کوچک

سرعت نقش مهمی در انتخاب روتر برای کسب وکارهای کوچک دارد. حتی در همان شبکه IP، سرعت بی سیم ممکن است بسته به مدل روتر بسیار متفاوت باشد. این امر تا حد زیادی بر سرعت رایانه های موجود در شبکه سازمانی تأثیر می گذارد. برای کارآمدتر، بهتر است روتری خریداری کنید که از آخرین استانداردها مانند پروتکل 802.11ac پشتیبانی کند. و فناوری جدیدتر نسخه 802.11ax را پیاده سازی می کند که سرعت بیشتر و دامنه وسیع تری را به ارمغان می آورد.

6-کیفیت و کارایی بالایی روتر

اکثر روترها یک ویژگی کیفیت خدمات ارائه می دهند که به شما امکان می دهد ترافیک شبکه را اولویت بندی کنید، که می تواند عملکرد کلی یک سرویس شبکه را تغییر دهد. به عنوان مثال، شما حدود به ترافیک صوتی و تصویری (مانند تماس های VOIP یا اسکایپ) زیرا تأخیر شبکه آنها از مرور وب و شبکه های اجتماعی حساس تر است. مثال دیگر اولویت دادن به یک دستگاه خاص نسبت به سایر دستگاه ها یا دادن اولویت کمتر به دسترسی بازدیدکنندگان است. این تابع کارایی کاری گروه های کاری مختلف در شرکت را از منظر استفاده معقول از منابع بهبود می بخشد.

کیفیت و کارایی بالایی روتر

اهمیت کیفیت و کارایی بالایی روتر

7-قابلیت مدیریت از مهم ترین موارد در راهنمای انتخاب روتر برای کسب وکارهای کوچک

هنگامی که یک کسب و کار موفق را اداره می کنید، نمی خواهید کارکنان خود را در حال چک کردن حساب های اجتماعی خصوصی خود در ساعات کاری ببینید، که اغلب می تواند تأثیر منفی بر کار داشته باشد. از سوی دیگر، اگر نگران این احتمال هستید که کارمندی به‌طور ناخواسته نرم‌افزار مخربی را دانلود کند که می‌تواند به شبکه تجاری آسیب برساند، باید به فکر خرید روتر با گزینه فیلتر محتوا باشید. علاوه بر این، روتری که انتخاب می‌کنید باید دارای عملکرد Backend باشد. با اختصاص پهنای باند و دسترسی به شبکه، به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که به طور ایمن و بدون نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی به شبکه دسترسی داشته باشند.

8- در نظر گرفتن امنیت بالای روتر

یکی از موارد مهم در انتخاب روتر برای کسب وکارهای کوچک امنیت است. امنیت پایه و اساس تمام شبکه های سازمانی است. وقتی صحبت از امنیت به میان می آید، لازم است تا اقدامات و تدابیر لازم را برای جلوگیری از هک شدن و حملات سایبری در نظر بگیرید تا از سرقت اطلاعات جلوگیری شود.

در نظر گرفتن امنیت بالای روتر

توجه به امنیت بالای روتر

سخن پایانی

یک روتر تجاری کوچک می تواند مزایایی را برای دفتر شما به ارمغان بیاورد که روتر خانگی نمی تواند. با این حال، باید در نظر بگیرید که کدام یک از روترهای تجاری مختلف برای نیازهای شما مناسب‌تر است. اگر به حریم خصوصی و امنیت شرکت اهمیت می دهید، یک روتر خوب قطعا سرمایه گذاری خوبی است. تنها با چند دقیقه راه اندازی، می توانید یک لایه امنیتی اضافی برای شرکت خود دریافت کنید. تمامی فاکتورهای ذکر شده در مقاله ضروری است و شما می توانید بر اساس قیمت پس از رعایت هشت مورد فوق تصمیم به خرید یا عدم خرید بگیرید.

سوالات متداول انتخاب روتر برای کسب وکارهای کوچک

  1. تفاوت روتر و مودم چیست؟
    مودم و روتر تفاوت های نظیر تعداد کاربر، اندازه ناحیه پوشش دهی و … دارند که به طور کامل می توانید در مقاله تفاوت مودم و روتر مطالعه نمایید.
  2. چگونه می توان امنیت روتر را بالا برد؟
    با استفاده از مواردی نظیر فایروال ها می توان امنیت روتر را تا حد زیادی افزایش داد.
  3. فرکانس 2.4 با 5 گیگاهرتزی چه تفاوتی دارد؟
    از این تفاوت ها می توان به منطقه نفوذ، نوع پوشش ناحیه و … اشاره کرد که به طور کامل می توانید در مقاله تفاوت فرکانس 2.4 با 5 گیگاهرتزی مطالعه نمایید.
دسته بندی ها : مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *