صفحه اصلی

دلایل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

وقتی چراغ قرمز روی مودم خود می بینید، معمولاً به این معنی است که مودم شما سیگنال اینترنت را تشخیص نمی دهد و نمی تواند وصل شود. قرمز را می توان برای نشان دادن روشن بودن دستگاه استفاده کرد، اما این رنگی نیست که معمولاً بخواهید روی مودم خود ببینید. برای رفع چراغ قرمز روی مودم، باید چندین مرحله عیب‌یابی را طی کنید و از دلایل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم آگاه باشید.

چراغ قرمز روی مودم به چه معناست؟

هر سازنده مجموعه کمی متفاوت از چراغ‌های نشانگر را روی مودم‌های خود قرار می‌دهد و رنگ آن چراغ‌ها می‌تواند معنای دیگری از مدلی به مدل دیگر داشته باشد. بیشتر چراغ‌های مودم سبز هستند و چراغ قرمز معمولاً نشان‌دهنده مشکل یا نقص است.

در حالی که اکثر مودم ها برای جلوگیری از سردرگمی از چراغ پاور سبز استفاده می کنند، برخی مانند سایر وسایل الکترونیکی دارای چراغ برق قرمز هستند. اگر چراغ برق شما قرمز است، با سازنده خود مشورت کنید. ممکن است مورد انتظار باشد.

هنگامی که یک چراغ قرمز روی مودم خود می بینید، معمولاً نشان می دهد:

  • کابل یا سیگنال DSL روی خط شناسایی نشد
    ممکن است اینترنت شما قطع باشد یا مشکل اتصال وجود داشته باشد.
  • احراز هویت ناموفق با ISP شما
    مودم می تواند به اینترنت متصل شود، اما حساب شما شناسایی نمی شود. اگر مودم شما این گزینه را دارد دوباره اعتبار خود را وارد کنید یا با ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت و یا اینترنت نامحدود خود (ISP) تماس بگیرید.
  • خرابی مودم
    اگر دکمه روشنیا خاموش قرمز چشمک می‌زند و مودم کار نمی‌کند، ممکن است دچار نقص داخلی شده باشد. اگر مودم دارید با سازنده تماس بگیرید یا در صورت اجاره مودم با ISP خود تماس بگیرید.
چراغ قرمز روی مودم به چه معناست؟

چراغ قرمز روی مودم

نحوه تعمیر چراغ قرمز روی مودم

برای رفع قرمز شدن چراغ اینترنت مودم، می توانید مراحل عیب یابی زیر را طی کرده و هر کدام را امتحان کنید. اگر پس از انجام یکی از این مراحل، چراغ قرمز خاموش شد یا به سبز یا کهربایی تغییر کرد، بررسی کنید که آیا اینترنت شما کار می کند یا خیر. اگر انجام شد، نیازی به انجام هیچ مرحله اضافی ندارید.

خاموش و روشن کردن مودم

یکی از دلایل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم، فشار زیاد بر روی این دستگاه است. هر از گاهی مودم یا روتر خود را از برق جدا کنید، حداقل 30 ثانیه صبر کنید، سپس دوباره آن را وصل کنید. منتظر بمانید تا زمانی که چراغ‌ها چرخه می‌زنند، و ببینید آیا چراغ قرمز خاموش می‌شود یا خیر.

خاموش و روشن کردن مودم

خاموش و روشن کردن مودم اینترنت

بررسی اتصالات اینترنت

اگر مودم کابلی دارید، اتصالات کواکسیال مودم و دیوار را بررسی کنید. مطمئن شوید که آنها سفت هستند و خورده نشده اند. اگر DSL دارید، اتصالات خط تلفن را در مودم و دیوار بررسی کنید و مطمئن شوید که سیم ها ساییده نشده اند. اگر اتصال شل پیدا کردید، آن را سفت کنید. همچنین ممکن است لازم باشد روتر خود را پس از تعمیر مجدد راه اندازی کنید.

استفاده از پریز تلفن دیگر برای رفع قرمز شدن چراغ اینترنت مودم

اگر خانه شما چندین پریز تلفن یا کابل دارد، به یکی دیگر وصل کنید. اگر هیچ کدام از آنها کار نکرد، ممکن است سیم کشی دیوارها یا اتصالی که کابل یا خط تلفن وارد خانه شما می شود مشکل داشته باشد.

استفاده از پریز تلفن دیگر برای رفع قرمز شدن چراغ اینترنت مودم

استفاده از پریز تلفن دیگر برای رفع قرمزی چراغ مودم

بررسی میزان حجم اینترنت

یکی از دلایل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم، اتمام ترافیک اینترنت است. اگر پورتال مدیریت مودم شما مکانی برای ورود اطلاعات ورود به ISP دارد، مطمئن شوید که آنها به درستی وارد شده اند. اگر اینطور نیست، باید با ISP خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که مودم به درستی تهیه شده است و از اینترنت کافی برخوردار است.

تماس با پشتیبانی مودم و اینترنت

ممکن است قرمز شدن چراغ اینترنت مودم نشان دهنده یک نقص داخلی باشد. در این صورت مودم نیاز به سرویس یا تعویض دارد. سازنده می تواند به شما بگوید که آیا این مورد است. با ISP خود تماس بگیرید. اگر همچنان با چراغ قرمز مشکل دارید، با ISP خود تماس بگیرید. آنها می توانند به شما اطلاع دهند که آیا قطعی اینترنت، نویز در خط شما یا هر مشکل دیگری خارج از کنترل شما وجود دارد. اگر مودم خود را از ISP اجاره کنید، می توانند آن را تعویض کنند.

تماس با پشتیبانی مودم و اینترنت برای رفع قرمزی چراغ آن

تماس با پشتیبانی برای رفع قرمزی چراغ مودم

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی دلایل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم پرداخته شد تا بتوانید با توجه به آن یکی از بزرگترین مشکلات مودم ها را رفع نمایید. لازم به ذکر است که چراغ مودم می تواند بعه علت های مختلفی نظیر تمام شدن شارژ اینرتنت، خرابی اتصالات و … رخ دهد.

سوالات متداول دلایل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم

  1. چگونه می توان از شرکت صفرویک اینترنت پرسرعت تهیه کرد؟
    با مراجعه به سایت و یا تماس با کارشناسان ما می توانید درخواست خود را ثبت نمایید.
  2. با توجه به دلایل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم چگونگی می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد؟
    با بررسی اتصالات، خرید نویز گیر، خرید اینترنت از شرکت های ارائه دهنده معتبر و … می توان از قرمز شدن چراغ اینترنت مودم تا حد زیادی پیشگیری کرد.
  3. آیا قرمز شدن چراغ اینترنت مودم به سرعت اینترنت بستگی دارد؟
    خیر، این چراغ تنها نشان دهنده اتصال اینترنت می باشد و با سرعت ارتباطی ندارد.
دسته بندی ها : مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *