صفحه اصلی

علت داغ شدن گوشی هنگام استفاده از اینترنت

۰۵ مرداد ۱۴۰۱

داغ شدن گوشی در هنگام استفاده از اینترنت به خصوص اینترنت نامحدود که انتظار دارید نامحدود با اینترنت کار کنید و با محدودیت موبایل مواجه می شوید، بسیار آزاردهنده است. در این مقاله به بررسی علت داغ شدن گوشی هنگام استفاده از اینترنت می پردازیم. با ما همراه باشید.

چرا گوشی هنگام استفاده از اینترنت داغ می کند؟

ممکن است بپرسید چرا گوشی من داغ است؟ خوب، جایی که انرژی وجود دارد، گرما وجود دارد. وقتی تلفن هوشمند خود را روشن می‌کنید، میلیاردها الکترون به دور مدارهای رایانه‌ای آن می‌چرخند و دوربین، برنامه‌ها، بازی‌ها و تماس‌های دستگاه شما را قادر می‌سازد تا کار کنند. در حالی که این اقدامات معمولاً گرما ایجاد می کنند، گرمای بیش از حد می تواند باعث شود تلفن همراه شما به موارد زیر منجر شود:

  • به طور جدی عملکرد را کاهش دهید
  • باتری را خالی کنید
  • طول عمر دستگاه را کوتاه کنید
  • واحد پردازش مرکزی (CPU) در تلفن همراه را ذوب کنید
  • در بدترین سناریو، باعث انفجار شوید

اگر تلفن شما بیش از حد داغ شده است و می‌پرسید علت داغ شدن گوشی هنگام استفاده از اینترنت، یک نقص نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری می‌تواند دلیل آن باشد. اما، قبل از اینکه به این نتیجه گیری سریع برسید، به این مسائل رایج که باعث داغ شدن بیش از حد گوشی می شود و نحوه جلوگیری از آن توجه کنید.

چرا گوشی هنگام استفاده از اینترنت داغ می کند؟

داغ شدن گوشی هنگام کار با اینترنت

دیدن فیلم با گوشی از علت داغ شدن گوشی هنگام استفاده از اینترنت

قبل از اینکه باتری معیوب را به خاطر مشکلات داغ شدن بیش از حد گوشی خود مقصر بدانید، ممکن است بخواهید موارد زیر را در نظر بگیرید:

ساعت‌ها در حال تماشای ویدیو یا بازی هستید و اکنون می‌پرسید: علت داغ شدن گوشی هنگام استفاده از اینترنت چیست؟ پخش جریانی فیلم یا انجام بازی برای مدت زمان طولانی بر CPU گوشی شما تأثیر می گذارد. اگر در حین بازی گوشی در حال شارژ شدن باشد، ممکن است داغ شود و عملکرد باتری را کاهش دهد.

زیاد باز بودن برنامه ها از علل داغ کردن گوشی

شما تعداد زیادی برنامه همزمان دارید. هر برنامه‌ای که در پس‌زمینه اجرا می‌شود (یا «برنامه‌های پس‌زمینه») به پردازنده تلفن، حافظه آن (به نام RAM) و باتری آن ضربه می‌زند. هرچه تعداد اپلیکیشن های بیشتری داشته باشید، تقاضای انرژی بیشتر است. به‌روزرسانی‌های برنامه اغلب باگ‌های نرم‌افزاری را برطرف می‌کنند که می‌توانند کارایی و عملکرد تلفن شما را کاهش دهند، بنابراین حتماً برنامه‌های خود را به‌روزرسانی کنید تا این اتفاق نیفتد.

سیگنال بدی داری تلفن شما همیشه در حال کار برای یافتن سیگنال است، چه تلفن همراه، چه WiFi یا بلوتوث. اگر در مکانی هستید که سیگنال تلفن همراه ضعیفی دارد یا وای فای ندارید، تلفن شما اضافه کار می کند و انرژی بیشتری را به آنتن موبایل وارد می کند.

تلفن شما زیر نور خورشید نشسته است. آیا گوشی خود را روی طاقچه آفتابگیر گذاشته اید؟ در ماشین داغ؟ روی پله های سیمانی ایوان پشتی شما؟ احتمالاً آن را عمداً در آنجا قرار نداده‌اید، اما قرار دادن تلفن خود در یک مکان بسیار گرم می‌تواند اجزای فلزی و شیشه‌ای را به یک اجاق کوچک تبدیل کند که اجزای ظریف رایانه را درون آن پخت می‌کند.

چگونه گوشی خود را خنک کنیم

نحوه خنک کردن موبایل

چگونه گوشی خود را خنک کنیم؟

با توجه به علت داغ شدن گوشی هنگام استفاده از اینترنت اگر متوجه شدید که گوشی شما شروع به گرم شدن بیش از حد کرده است، سعی کنید با برداشتن قاب محافظ، جابجایی به حالت کم مصرف یا قرار دادن گوشی در یک منطقه سایه، آن را خنک کنید. کاهش روشنایی صفحه و خاموش کردن فوری GPS، بلوتوث و وای فای – حتی رفتن به حالت هواپیما – به کاهش انرژی مورد نیاز دستگاه کمک می کند و این در بیشتر موارد برای داغ شدن بیش از حد آیفون یا دستگاه اندرویدی صدق می کند.

هر کاری که انجام می دهید، گوشی را که بیش از حد گرم شده در یخچال یا فریزر قرار ندهید. اگرچه هم آیفون ها و هم اندرویدی ها برای استفاده در دمای کمتر از 32 درجه فارنهایت طراحی شده اند، اما نوسانات شدید دما و قرار گرفتن در معرض رطوبت می تواند به گوشی شما آسیب برساند.

چگونه از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی، پیشگیری و دانستن علت داغ شدن گوشی هنگام استفاده از اینترنت بهترین دارو است. مگر اینکه یک نقص نرم افزاری یا سخت افزاری باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شما شده باشد، باید بتوانید از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید. این نکات ساده تا حد زیادی عمر گوشی و باتری شما را افزایش داده و از داغ شدن بیش از حد گوشی شما جلوگیری می کند.

چگونه از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کنیم

جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی

استفاده از شارژر مناسب برای جلوگیری از داغ کردن گوشی

از شارژر مناسب استفاده کنید. شارژرها و کابل های شارژ دارای وات متفاوتی هستند و بسیاری از شارژرهای گوشی برای یک برند خاص بهینه شده اند. از خرید کابل‌ها یا کابل‌های ارزان‌قیمت ساخته شده توسط تولیدکنندگان شخص ثالث خودداری کنید. آنهایی را انتخاب کنید که توسط سازنده گوشی شما ساخته شده است. تلفن خود را به جای یک سطح نرم و عایق مانند کاناپه یا تشک، روی یک سطح سخت و صاف مانند پیشخوان شارژ کنید. شارژر بی سیم نیز ممکن است گزینه خوبی باشد، زیرا این شارژرها آهسته تر و پیوسته تر شارژ می شوند.

استفاده از برنامه های جانبی برای جلوگیری از داغ شدن گوشی هنگام استفاده از اینترنت

برنامه هایی را نصب کنید که دستگاه شما را تمیز و نظارت می کنند. برنامه‌های پاک‌کننده، مانند Clean Master و Power Clean، فایل‌های ناخواسته را از تلفن شما حذف می‌کنند و برنامه‌هایی را شناسایی می‌کنند که به عملکرد گوشی یا باتری آن آسیب می‌رسانند. دانلود نرم افزار آنتی ویروس را در نظر بگیرید تا از آلوده کردن بدافزارهای ناخواسته به دستگاه شما و تخلیه انرژی آن در پشت شما جلوگیری کنید که در صورت عدم تشخیص و رسیدگی، می تواند منجر به مصرف انرژی اضافی و گرمای بیش از حد شود.

دور نگه داشتن موبایل از نور خورشید

از نور مستقیم خورشید بپرهیزید. این یکی بدیهی به نظر می رسد، اما همه ما پرت می شویم. گوشی خود را در سایه نگه دارید و آن را در ماشین داغ رها نکنید یا آن را روی سطح داغ مانند رادیاتور یا اجاق گاز قرار ندهید.

سخن پایانی

چه مشکل داغ شدن بیش از حد گوشی اندروید یا آیفون داشته باشید، با توجه به علت داغ شدن گوشی هنگام استفاده از اینترنت احتمالاً راه حل ساده ای در دسترس است. تلفن‌های هوشمند مقدار زیادی انرژی و قدرت محاسباتی را در یک بسته کوچک قرار می‌دهند، و اگرچه جدیدترین تلفن‌ها برای مقاومت در شرایط روزمره و برخی محدوده‌های دما ساخته شده‌اند، هیچ‌یک از گرمای بیش از حد مصون نیستند. یاد بگیرید دلایل داغ شدن گوشی خود را تشخیص دهید و اقدامات ساده ای برای جلوگیری از آن انجام دهید. و اگر به طور غیرقابل تعمیر به تلفن خود آسیب رساندید، مانند ذوب کردن CPU تلفن، به مجموعه تلفن های همراه ما مراجعه کنید.

دسته بندی ها : مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *