صفحه اصلی

تفاوت سرور ابری و سرور مجازی

۰۱ مرداد ۱۴۰۱

سوء تفاهم در مورد تفاوت تکنولوژیکی بین فرق سرور مجازی و سرور ابری در صنعت میزبانی وب اکنون بسیار جالب است. بیشتر افراد معمولاً تمایل به اشتباه خواندن تفاوت اساسی بین این دو دارند. این به دلیل عدم آگاهی در مورد عوامل تمایز دهنده این دو فناوری میزبانی وب است.با ظهور مجازی سازی و عملیات از راه دور، در اکثر سازمان های مستقر و حتی استارتاپ ها تصمیم به راه حل های مشابه برای میزبانی وب سایت های خود، افزایش قابل توجهی وجود دارد. در این مقاله به بررسی تفاوت سرور ابری و سرور مجازی می پردازیم.

تفاوت سرور ابری و سرور مجازی

آنها دیگر نیازی به داشتن یک معماری فیزیکی ( یک CPU با مشخصات خاص پردازنده، رم و ذخیره سازی )، یک سیستم عامل، در بالای این سخت افزار ندارند, و سپس برنامه وب خاص ( مانند وردپرس، Magento، دروپال، جوملا و بسیاری موارد دیگر ) که در آن وب سایت میزبانی می شود.

و این نیست! علاوه بر این، این ترتیب به منبع تغذیه کارآمد و زائد و نگهداری دوره ای نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که سرور در همه زمان ها کار می کند.

اولا، بیایید مدتی به اصول اولیه بپردازیم که ابر و مجازی سازی چیست. به عبارت ساده، ابر و مجازی سازی چیزی است که سخت افزار، سیستم عامل و برنامه ای که روی آن سخت افزار اجرا می شود را از یکدیگر جدا می کند.

مفهوم اساسی در هر دو فناوری یکسان است. با این حال، قابلیت اطمینان، انعطاف پذیری و در دسترس بودن برخی از شاخص های اصلی تفکیک بین این دو بوده است.

میزبانی VPS چیست؟

VPS ( سرورهای خصوصی مجازی ) میزبانی، که گاهی اوقات با عنوان “ابر خصوصی” نیز شناخته می شود، مبتنی بر سرورهایی است که با استفاده از مکانیسم مجازی سازی ساخته می شوند.

معماری یکی از چندین اسلات اختصاصی اختصاصی در همان ماشین مجازی است. هر شکاف را می توان به منابع اختصاصی اختصاص داد. با این وجود، این فناوری به طور کلی در یک زمان – پدیده مشترک یا منبع – مشترک کار می کند.

یکی از مهمترین مضراتی که مانع رسیدن صنعت میزبانی VPS به سطح بعدی می شود، آسیب پذیری آن است که می تواند باعث شود شکاف یا منبع خاصی در هر سناریوی سقوط کاهش یابد و برنامه یا وب سایت در آن فضای خاص بدون دسترسی به اینترنت اضافی در دسترس نخواهد بود مگر اینکه و تا زمان رفع مشکل.

با این حال، بقیه برنامه های موجود در اسلات های مختلف بدون هیچ گونه اختلال در سرویس، راه اندازی و اجرا می شوند.

اما، اگرچه در موارد استثنایی، که مشکل بزرگی در ضربه زدن به یک شکاف خاص وجود دارد، یک احتمال وجود دارد, مانند ترافیک بیش از حد غیر منتظره در یک روز تصادفی یا حمله DDoS ( توزیع انکار سرویس ), می تواند باعث شود کل دستگاه و برنامه های بعدی کاهش یابد زیرا تمام منابع متعلق به یک دستگاه هستند.

با این حال، میزبانی VPS نکات مفیدی دارد زیرا حاشیه بین راه حل های میزبانی اختصاصی و مشترک را نزدیک می کند.

مزایای میزبانی VPS

میزبانی VPS آزادی کامل و کاملی را ارائه می دهد. برای مدیریت سرور خود به صورت دلخواه، به همه چیز دسترسی دارید و می توانید تمام نرم افزارهای مورد نیاز خود را نصب کنید.
میزبانی در VPS بسیار کارآمد است. برخلاف میزبانی مشترک، VPS به ترافیک یا مخاطب وابسته نیست. شما منابع خود را دارید و از سرورهای دیگر جدا شده اید.
میزبانی در VPS امن است. تمام پرونده های شما صرف نظر از حقوق آنها در سرور، برای سایر مشتری ها خصوصی و غیرقابل دسترسی هستند.

میزبانی ابر چیست؟

میزبانی ابر بهترین وب سایت خط یا برنامه ( میزبان میزبان در حال حاضر است. این فناوری قبلاً در مدت زمان کوتاهی به سطح قابل توجهی از پذیرش رسیده است.

وب سایت های میزبان روی ابر در هر زمان و هر مکان قابل دسترسی هستند. این بدان معنی است که منابع میزبانی برای هر وب سایت در هر سرور ابری موجود در خوشه تکرار می شود. به عنوان مثال، اگر یک سرور ابری حداکثر ترافیک را در حال حاضر داشته باشد، آنگاه به طور خودکار پرس و جو مربوط به سایت خاص را به سرور ابری بیکار در خوشه هدایت می کند.

به عبارت دیگر، cloud سرویس های میزبانی وب را اجرا می کند، مانند ذخیره سازی پرونده ها، SSH، FTP، SFTP و خدمات ایمیل ( به عنوان مثال. SMTP ) و غیره، در بسیاری از سرورهای مختلف به طور همزمان.

این تخصیص همزمان منابع برابر بر روی سرورهای ابری موجود در خوشه قابلیت اطمینان زیادی را فراهم می کند. به عنوان مثال، اگر یکی از نقص دستگاه ها باشد، باعث خرابی یا اختلال در کل سرویس میزبانی نمی شود.

مزایای میزبانی ابر

میزبانی ابر نسبتاً قابل اعتماد است زیرا وب سایت شما در یک پارتیشن مجازی میزبان است که از چندین شبکه فیزیکی استفاده می کند. وقتی یکی از سرورها آفلاین شود، سطح منابع را به ابر کمی کاهش می دهد اما به وب سایت شما اضافه نمی شود. عدم دسترسی یا هر چیز دیگری.
میزبانی ابر توسط بسیاری از سرورهای فیزیکی که از اشخاص ثالث – محافظت می شوند که می خواهند به محل خود دسترسی پیدا کنند یا خدمات خود را قطع کنند، ایمن است.
میزبانی ابر قابل گسترش، انعطاف پذیر و مقیاس پذیر است. محدودیت های مشابه سرور واحد را ندارد. منابع با توجه به درخواست های شما و در زمان واقعی در دسترس هستند.
میزبانی ابر اقتصادی است زیرا فقط هزینه آنچه را استفاده می کنید پرداخت می کنید.

سرور ابری را انتخاب کنیم یا سرور مجازی

با توجه به تفاوت سرور ابری و سرور مجازی میزبانی VPS معمولاً از آنجا که مقدار مشخصی از منابع محاسباتی را به هر مشتری اختصاص می دهد، کارایی کمتری دارد. از این رو، اگر نیاز افزایش یابد، سیستم قادر به تحمل جریان اضافی نخواهد بود. به سادگی خراب می شود. در صورت نقص عملکرد سرور نیز همین اتفاق خواهد افتاد.

از طرف دیگر میزبانی ابر با افزایش متفاوت روبرو می شود. در زیر فضای ابری، وب سایت در استخر منابع محاسباتی یکپارچه میزبانی می شود. این بدان معنی است که اگر یک سرور به سطح مطلوب خود برسد، سرور دوم آماده عملکرد است. به طور مشابه، اگر سرور خراب شود، وب سایت همچنان در حال اجرا خواهد بود زیرا سایر سرورها همچنان به ترافیک ورودی ادامه می دهند.

اگر قابلیت اطمینان و عملکرد قدرتمند را می خواهید با توجه به فرق سرور ابری و سرور مجازی، میزبانی Cloud یک انتخاب عالی است. کاهش قیمت اخیر در زیرساخت های ابری از آمازون و امثال آن نشان می دهد که بازار از پتانسیل رشد عظیمی برخوردار است. علاوه بر این، نشان می دهد که میزبانی ابری نیز مقرون به صرفه است.

حتی ارائه دهندگان میزبان برنامه، مانند سرویس های میزبانی دسک تاپ Quickbooks، سرورهای ابری را برای میزبانی برنامه ها ترجیح می دهند زیرا مقرون به صرفه، ایمن، آسان برای استفاده است و مزایای بی حد و حصر را برای آنها فراهم می کند.

VPS برای افرادی که علاقه مند به میزبانی فقط یک وب سایت هستند ساخته شده است. اگرچه قدرتمند است، اگر وب سایت شما به دلیل ترافیک زیاد یا درخشش فنی خراب نشود، VPS زمان را تضمین نمی کند.

مقایسه زیر تفاوت های هر دو زیرساخت را نشان می دهد.

آیا سرور ابری از سرور مجازی بهتر است؟

میزبانی مبتنی بر ابر با این حال، پایدارتر است زیرا وقتی بخشی از مؤلفه به دلیل عدم تمرکز پایین می رود، هیچ تاثیری در عملکرد نخواهد داشت.

در Cloud گزینه ای برای ادغام منابع اضافی در صورت لزوم وجود دارد. رم، فضای دیسک یا پهنای باند و غیره را می توان با چند کلیک اضافه کرد و در صورت عدم نیاز به ضرر مالی، دیگر رد شد. بنابراین، میزبانی ابر نیز می تواند به عنوان یک راه حل میزبانی وب تعریف شود که منابع مورد نیاز را فراهم می کند. با توجه به نیاز مشتری، از نظر پویا مقیاس پذیر و قابل تنظیم است. سرمایه گذاری بزرگی لازم نیست. منابع غیر ضروری بدون هیچ گونه لغو یا هزینه های بیشتر قابل حذف هستند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تفاوت سرور ابری و سرور مجازی پرداخته شد تا با توجه به آن بتوانید به نحو احسن در این مورد تصمیم گیری نمایید.

دسته بندی ها : مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *