صفحه اصلی

ترفند کاهش پینگ

۰۴ دی ۱۴۰۰

امروزه با فراگیر شدن اینترنت بازی های آنلاین بسیار رواج یافته و عموم گیمرها تا به حال حداقل نوعی از آنلاین بازی کردن را تجربه کرده اند، از بازی کردن در گوشی گرفته تا بازی کردن در pc (کامپیوتر شخصی )های گیمینگ. اما اگر پای حرف اکثریت گیمر ها بنشینیم همگی از یک موضوع عاصی هستند و آن هم پینگ بالاست. در اینجا به10 ترفند کاهش پینگ می پردازیم تا دیگر به خاطر پینگ بد بازی را واگذار نکنید.

اینترنت adsl

خرید اینترنت adsl

پینگ بالا چیست؟

اول اجازه دهید به سراغ این مسئله برویم که آیا پینگ شما بالا هست یا خیر. پینگ زمان رفت و برگشت دستورات شما از محل نشستن شما تا سرور و بالعکس است و واحد آن بر حسب میلی ثانیه است. این مسئله به این معنی است که به طور مثال اگر پینگ شما 150 ms باشد 150 میلی ثانیه طول می کشد تا دستور شلیک شما به سرور رفته و سپس در بازی اعمال شود.

از این رو داشتن پینگ پایین بسیار مهم است چرا که زمان کمتری برای اعمال دستورات صرف شده و شما راحت تر با سرورهای بازی ارتباط برقرار می کنید. مقیاس پینگ بالا یک چیز تجربی است اما به طور کل در اکثر بازی ها پینگ بالای 200 بالا محسوب می شود و از 300 به بالا فاجعه می شود. اما حائز اهمیت است که هرچه بازی سرعت بیشتری لازم داشته باشد مقیاس بالا بودن پینگ نیز به همان اندازه تغییر می کند.

به طور مثال در بازی مانند Rainbow six siege پینگ های 180 به بالا نیز بالا محسوب می شوند. این مقیاس ها کاملا بر حسب تجربه بوده و شما پس از گذشت مدتی از بازی کردن به طور کامل متوجه می شوید که پینگ بالایی دارید چرا که هنگامی که پینگ بالا می رود ممکن است با پدیده لگ و فریز مواجه شوید.

پینگ بالا

نمونه ای از پینگ بالا

انواع ترفند کاهش پینگ

حال اگر مطمئن هستید که پینگتان بالا محسوب می شود با 10 ترفند کاهش پینگ به شما کمک می کنیم تا این مشکل را رفع کنید. این ترفندها موثر ترین ترفندهای کاهش پینگ هستند که اکثریت کاربران از جمله گیمرها از آن ها رضایت دارند.

مشکل از سمت سرور بازی

گاهی اوقات ممکن است مشکل اصلا از اینترنت شما نباشد و سرورهای بازی دچار مشکل شده باشند. یکی از علائم این موضوع این است که همه بازیکن ها از جمله شما دچار این مشکل می شوند و علاوه بر آن در بعضی اوقات شما هیچ لگی ندارید و صرفا پینگ بالاست.

تشخیص سروری بودن پینگ گاهی اوقات مشکل می شود چرا که در صورت نبودن مشکل از سرور دیگر بازیکن ها صبر نمی کنند تا شما اتصال مناسب را برقرار کنید و دوباره بیایید. پس بهتر است بعد از گذشت یک دست از بازی یک مود یا حالتی از بازی را انتخاب کنید که از درجه اهمیتی پایینی برخوردار است تا ببینید باز هم مشکل پینگ دارید یا خیر. اگر مشکلی نبود پس به احتمال قوی مشکل سروری بوده و اگر همچنان مشکل داشت به سراغ دیگر ترفند کاهش پینگ می رویم.

ری استارت کردن مودم یا روتر

از ترفند کاهش پینگ این است که همیشه سعی کنید قبل از اینکه تغییری در تنظیمات اینترنت ایجاد کنید یک بار وسیله ای که به شما اینترنت می دهد که عموما یا مودم است و یا روتر را خاموش کنید. از خصوصیات این این دستگاه ها؛ حافظه کش (cache)  می باشد و با خاموش روشن کردن آن ها سبب می شوید این کش پاک شود  و در سرعت و پینگ شما تاثیر به سزایی دارد.

مودم

مودم گیمینگ

به روز رسانی  firmware

از دیگر ترفند کاهش پینگ این است که در صورت قدیمی بودن مودم می توانید با به روز رسانی کردن firmware  باعث کاهش نسبی پینگ و تاثیر مثبت در سرعت اینترنت خود باشید. البته لازم به ذکر است که این روش ممکن است تاثیر زیادی نگذارد اما به طور قطع تاثیر مثبتی دارد.

 

خاموش کردن vpn

گاهی اوقات ممکن است که در صورتی که فیلتر شکن روشن باشد سرعت اینترنت شما کاهش یابد و پینگ شما به شدت بالا برود و منطقی نیز هست. شما با فیلتر شکن به عبارتی محل استفاده از اینترنت خود را تغییر می دهید و از آن به محل می خواهید به سرور انتخابی در بازی وصل شوید و بالطبع پینگتان بالا می رود.

ارتباط با کابل

یکی از ترفتد کاهش پینگ ارتباط کابلی است با یک کابل LAN است. کابل باعث ثبات اتصال شما با مودم یا روتر شده و به سبب همین ثبات می توانید پینگ بهتر و سرعت دانلود بیشتری داشته باشید. انواع کابل های LAN با cat شناخته می شوند و هر کدام از این لن ها مناسب کارهای مشخصی هستند در نتیجه هر لنی مناسب بازی های آنلاین نمی باشد و در خرید باید به این مسئله دقت کنید.

کابل LAN

کابل LAN مناسب گیمینگ

تغییر سرور بازی

هرچه سرور بازی به شما نزدیک تر باشد سرعت تبادل اطلاعات و در نتیجه پینگ شما نیز بهتر است از این رو سعی کنید تا حد ممکن نزدیک ترین سرور را به خود انتخاب کنید تا پینگی بهتر داشته باشید. علت تا حد ممکن اینجاست که به عنوان مثال در بازی APEX LEGENDS سرور بحرین نزدیک ترین سرور است اما برای برخی کاربران غیرقابل استفاده است و با سرورها اتصال مناسب برقرار نمی شود.

تغییر DNS

تغییر DNS ترفند کاهش پینگ موثری است که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند. شما می توانید در بخش تنظیمات اینترنت خود دی ان اس های مختلفی را که معروف ترین آن ها DNS معروف گوگل 8.8.8.8 است را قرار دهید. توجه کنید که شما می توانید در سطح اینترنت DNS  های بسیار خوب و متنوعی را پیدا کنید.

نکات فرعی ترفند کاهش پینگ

اصلی ترین موردها را در ترفند کاهش پینگ نام بردیم و حالا نکات اضافی را می گوییم که گوشه چشمی به این موارد نیز داشته باشید. گاهی پیش می آید که نرم افزارها در حالت دانلود و یا به روز رسانی خودکار می باشند و در این حالت بدون این که متوجه شوید نرم افزار از اینترنت استفاده کرده و سبب می شود که کاهش چشمگیری در سرعت داشته باشید و همینطور ممکن است پینگ شما در حد 3000 به بالا نیز بالا برود و از بازی بیرون انداخته شوید.

سعی کنید هنگامی که سرعت اینترنت کم شد یک تست سرعت بگیرید تا به طور دقیق متوجه حالاتی که برای اینترنت شما اتفاق می افتد شوید و بتوانید به نحو احسنت مسئله را حل کنید. به عنوان ترفند کاهش پینگ می توانید به نرم افزارهای جانبی نیز رجوع کنید که توصیه نمی کنیم. در آخر فراموش نکنید که با ارائه دهنده سرویس خود حتما مشورت کنید. کارشناسان صفرویک همواره پاسخگو و پشتیبان مشترکین اینترنت خود می باشند.

روتر

روتر حرفه ای

سخن آخر

در این مقاله 10 ترفند کاهش پینگ را نام بردیم که این راهکارهای کاهش پینگ برای اکثریت کاربران بسیار موثر بوده است. اول از همه سعی کنید مودم خود را خاموش و روشن کرده و سپس به سراغ دیگر مراحل بروید. طبق گفته کاربران استفاده از کابل و خاموش روشن کردن مودم موثر ترین شیوه ها در کاهش پینگ و افزایش سرعت دانلود می باشند.

سوالات متداول

  1. منظور از لگ چیست؟
    در گفتار ساده به عقب جلو شدن غیر عمدی کارکتر در بازی، دیر تیر زدن، هنگ کردن و دیگر مواردی که به دنبال بالا رفتن پینگ اتفاق می افتد لگ می گویند.
  2. برای ریستارت کردن مودم در ترفند کاهش پینگ مودم چه مقدار باید خاموش باشد؟
    برای اکثریت کاربران حداقل 30 ثانیه خاموش بودن لازم است و بیش تر از این میزان نیز منعی ندارد.
  3. ممکن است مشکل از ارائه دهنده اینترنت باشد؟
    بله ممکن است و به همین علت باید درباره پینگ خود از ارائه دهنده سرویس بپرسید. از این رو کارشناسان مجرب صفرویک 24 ساعته آماده پاسخگویی و رفع مشکلات مشترکان اینترنت صفرویک می باشند.
دسته بندی ها : اینترنت,مجله صفر و یک
برچسب ها :

یک دیدگاه برای "ترفند کاهش پینگ"

  1. داریوش افزایی گفت:

    جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *