صفحه اصلی

اتصال کامپیوتر به اینترنت گوشی

۲۶ آبان ۱۴۰۱

اتصال داده های تلفن همراه خود به رایانه با یک تلفن  همراه توسط یک اینترنت پر سرعت آسان است. در اینجا نحوه شروع کار با اینترنت همراه است. برای رایانه یا لپ تاپ خود به اتصال اینترنت نیاز دارید، اما به Wi-Fi عمومی دسترسی ندارید؟ راه حل ساده است اتصال کامپیوتر به اینترنت گوشی در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. با ما همراه باشید.

تترینگ چیست؟

در اتصال کامپیوتر به اینترنت گوشی Tethering اصطلاحی برای اتصال دستگاه تلفن همراه شما به رایانه است، بنابراین رایانه شما می تواند از طریق اتصال داده تلفن همراه تلفن شما آنلاین شود. از طریق USB، بلوتوث یا Wi-Fi کار می کند.

در روزهای قبل از آیفون، این به معنای استفاده از یک تلفن ویژگی قدیمی برای تماس با شماره‌ای بود که به اینترنت در هر مکانی دسترسی داشت. برخی از تلفن های همراه می توانند اتصال اینترنت خود را به اشتراک بگذارند و به شما امکان می دهند از طریق APN شبکه دستگاه آنلاین شوید.

پس از عرضه آیفون در سال 2007، بسیاری از شبکه های تلفن همراه شروع به دریافت هزینه اضافی برای برنامه های تترینگ کردند. خوشبختانه، این روش جذب پول تقریباً به طور کامل کنار گذاشته شده است – این روزها، جدا از استفاده از کمک هزینه داده شما، اتصال به اینترنت معمولاً رایگان است.

روش های اتصال کامپیوتر به اینترنت گوشی اندرویدی

دارندگان اندروید سه گزینه تترینگ برای به اشتراک گذاشتن اتصال اینترنت تلفن همراه با لپ تاپ، تبلت یا حتی رایانه رومیزی خود دارند برای اتصال کامپیوتر به اینترنت گوشی این روش ها عبارت اند از:

  • از طریق بلوتوث وصل شوید
  • از تلفن خود به عنوان یک هات اسپات بی سیم استفاده کنید
  • گوشی خود را از طریق USB به کامپیوتر خود وصل کنید

در زیر به هر یک از این موارد نگاه خواهیم کرد تا کشف کنیم که کدام روش باتری شما را سریع‌تر خالی می‌کند و کدامیک داده‌ها را سریع‌تر انتقال می‌دهد.

قبل از ادامه برای اتصال کامپیوتر به اینترنت گوشی ، مطمئن شوید که اینترنت موبایل را در گوشی خود فعال کرده اید. مهم است که توجه داشته باشید که قدرت سیگنال تلفن همراه بر سرعت اتصال شما تأثیر می گذارد. استفاده از تترینگ همچنین می تواند منجر به کاهش سریع سطح باتری گوشی شما شود. اتصال بی سیم به خصوص انرژی بر است.

نحوه اتصال اینترنت موبایل به کامپیوتر با کابل USB

تلفن‌های همراه مدت‌هاست که دارای یک ویژگی مودم هستند که به شما امکان می‌دهد با استفاده از اتصال USB، دستگاه را به رایانه خود متصل کنید. این به شما امکان می دهد اتصال اینترنت تلفن همراه را از طریق یک اتصال سیمی با لپ تاپ یا سایر دستگاه های خود به اشتراک بگذارید.

وقتی از ویندوز استفاده می کنید انجام این کار آسان است. کابل USB را که برای شارژ گوشی خود استفاده می کنید به رایانه وصل کنید، سپس آن را به پورت USB گوشی وصل کنید.

در مرحله بعد، این مراحل را دنبال کنید تا دستگاه اندرویدی خود را برای اشتراک گذاری اینترنت موبایل پیکربندی کنید. ممکن است برخی از منوها بسته به دستگاه و نسخه اندرویدی که استفاده می‌کنید کمی متفاوت باشند، اما دستورالعمل‌های کلی در همه مدل‌ها یکسان است.

تنظیمات > شبکه و اینترنت > پیشرفته > نقطه اتصال و اتصال به اینترنت را باز کنید. همچنین می توانید روی اعلانی که هنگام اتصال دستگاه ظاهر می شود ضربه بزنید.
برای فعال کردن آن، روی نوار لغزنده USB Tethering ضربه بزنید. اگر خاکستری به نظر می رسد، مطمئن شوید که کابل USB به درستی در هر دو طرف وصل شده باشد.
هشدار Hotspot و Tethering ظاهر می‌شود و به شما اطلاع می‌دهد که ادامه، انتقال داده‌های موجود بین تلفن و رایانه شخصی شما را قطع می‌کند.
برای ادامه روی OK ضربه بزنید.

از اتصال بلوتوث با اینترنت موبایل استفاده کنید

آیا می خواهید بدانید چگونه اینترنت موبایل را بدون کابل USB به کامپیوتر متصل کنید؟ جواب اتصال کامپیوتر به اینترنت گوشی بدون کابل استفاده از بلوتوث است. فناوری بی سیم برد کوتاه، پهنای باند کافی برای هدایت داده ها به و از تلفن شما و یک دستگاه جفت شده دارد.

هنگامی که تلفن با رایانه شما جفت شد، می توانید اتصال اینترنت تلفن همراه را به اشتراک بگذارید:

سینی سیستم ویندوز را باز کنید تا نماد بلوتوث را پیدا کنید، روی آن راست کلیک کرده و Join a Personal Area Network را انتخاب کنید.
در منوی ایجاد شده، نماد گوشی خود را پیدا کرده و روی آن کلیک راست کنید.
اتصال با استفاده از > نقطه دسترسی را انتخاب کنید.

سپس تلفن شما باید اعلانی مبنی بر فعال بودن اتصال به اینترنت با بلوتوث نمایش دهد.

کیفیت اینترنت USB تترینگ

سرعت: دانلود 3.5 مگابیت در ثانیه، آپلود 0.78 مگابیت در ثانیه، با میانگین پینگ 289 میلی‌ثانیه.
تأثیر باتری: استفاده زیاد از بلوتوث واقعاً به باتری شما فشار می آورد. ده دقیقه استفاده حدود 5 درصد از شارژ گوشی من را خورد.
3. چگونه اینترنت موبایل خود را به صورت بی سیم به کامپیوتر متصل کنید
ترکیب مزایای بی سیم بلوتوث با سرعت USB، اتصال تلفن شما به عنوان نقطه اتصال Wi-Fi شاید محبوب ترین گزینه اتصال به اینترنت باشد.

با استفاده از اینترنت همراه و اتصال Wi-Fi، تلفن شما یک شبکه خصوصی ایجاد می کند تا دستگاه های شما را با رمز عبور ایمن متصل کند. مطمئنا راحت ترین انتخاب است.

سپس، در رایانه شخصی ویندوزی خود:

Win + I را فشار دهید تا تنظیمات باز شود.
به Network & Internet > Wi-Fi بروید.
روی نمایش شبکه‌های موجود کلیک کنید و برای یافتن شبکه‌ای که تلفن ایجاد کرده‌اید، مرور کنید. (همچنین می توانید این کار را با کلیک بر روی نماد اینترنت بی سیم در System Tray انجام دهید).
شبکه را انتخاب کرده و روی Connect کلیک کنید.
رمز عبور را همانطور که در تلفن خود نشان داده شده است وارد کنید (هر گونه تغییر دیگری در صورت لزوم انجام دهید) تا اتصال برقرار شود.

نحوه اتصال کامپیوتر به اینترنت گوشی در iOS

آیفون شما دارای یک ویژگی نقطه اتصال است که به شما برای اتصال کامپیوتر به اینترنت گوشی امکان می دهد داده های تلفن همراه خود را با هر دستگاهی به اشتراک بگذارید. در اینجا نحوه شروع استفاده از آن آمده است.

گوشی‌های هوشمند فقط به ما اجازه نمی‌دهند هر کجا که می‌رویم به اینترنت دسترسی داشته باشیم. آنها همچنین می توانند اینترنت را به دستگاه های دیگر ما نیز بیاورند. در حالی که برنامه‌های تترینگ زمانی گران بودند، افزایش اینترنت سریع تلفن همراه باعث کاهش قیمت‌ها و افزایش سرعت داده شده است.

اکنون می‌توانید تقریباً از هر کجا و در هر دستگاهی کار کنید، به شرطی که اتصال سلولی داشته باشید. امروز به نحوه اشتراک‌گذاری اتصال اینترنت از آیفون خود به دستگاه‌های دیگر از طریق Wi-Fi، بلوتوث و USB قدیمی می‌پردازیم.

نحوه فعال کردن هات اسپات موبایل در آیفون

برای اتصال کامپیوتر به اینترنت گوشی در آیفون به Settings > Personal Hotspot بروید و کلید ضامن را روی موقعیت On برای فعال کردن هات اسپات بزنید. ممکن است این گزینه را در منوی تنظیمات پیدا نکنید، در این صورت باید طرح خود را دوباره بررسی کنید یا با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید.

ممکن است گزینه Set Up Personal Hotspot را ببینید که سعی می کند این ویژگی را فعال کند، اما اغلب اپراتور شما نیاز به مداخله دارد. یا ممکن است متوجه شوید که می توانید هات اسپات را فعال کنید، اما وقتی تلاش می کنید هیچ دستگاهی متصل نمی شود (یا آیفون شما در لیست شبکه ها وجود ندارد).

اتصال به هات اسپات آیفون از طریق Wi-Fi

به Settings > Personal Hotspot در آیفون خود بروید.
در لپ تاپ یا دستگاه تلفن همراه خود، آیفون خود را در لیست شبکه های موجود پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
رمز عبور نمایش داده شده در صفحه آیفون خود را در قسمت Personal Hotspot وارد کرده و متصل شوید.
پس از اتصال، یک نوار آبی در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. برای تغییر سریع نقطه اتصال خود، روی آن ضربه بزنید.

اتصال به هات اسپات آیفون از طریق بلوتوث

Hotspot شخصی را در برنامه تنظیمات آیفون خود فعال کنید.
به تنظیمات > بلوتوث بروید و مطمئن شوید بلوتوث فعال است و شما قابل شناسایی هستید.
در لپ‌تاپ یا دستگاه تلفن همراه خود، سعی کنید با جستجوی دستگاه‌های بلوتوث موجود، با آیفون خود جفت شوید.
پس از جفت شدن، به تنظیمات شبکه رایانه خود بروید، جایی که باید آیفون خود را که به عنوان رابط شبکه فهرست شده است، پیدا کنید.
با فرض اینکه این تنها اتصال فعال شما باشد، کامپیوتر شما باید به طور خودکار متصل شود.
برای اتصال به هات اسپات آیفون از طریق USB (فقط لپ تاپ و رایانه):

برای اتصال به هات اسپات آیفون از طریق USB

برای اتصال کامپیوتر به اینترنت گوشی Hotspot شخصی را در قسمت تنظیمات فعال کنید.
آیفون خود را با استفاده از کابل لایتنینگ به کامپیوتر وصل کنید.
در رایانه خود، به تنظیمات شبکه خود بروید، جایی که باید آیفون خود را به عنوان رابط شبکه USB در لیست پیدا کنید (ممکن است ابتدا درایورهای ویندوز را نصب کنند).
با فرض اینکه این تنها اتصال فعال فعلی شما باشد، کامپیوتر شما باید به طور خودکار متصل شود.

Wi-Fi به طور کلی ساده ترین راه برای اتصال است، در حالی که اتصال USB قابل اعتمادترین است. من هرگز موفق نشده ام که آیفون و مک بوک پرو خود را از طریق بلوتوث به اشتراک بگذارند

اینترنت هات اسپات چقدر داده استفاده می کند؟

با توجه به اتصال کامپیوتر به اینترنت گوشی موبایل میزان داده ای که هنگام اتصال به اینترنت استفاده می کنید واقعاً به میزان آگاهی شما از استفاده شما بستگی دارد. به‌روزرسانی‌ها و پشتیبان‌گیری‌های پس‌زمینه واقعاً می‌توانند داده‌های زیادی را جذب کنند، بنابراین برای جلوگیری از بارگیری یا آپلود زیاد، دانستن میزان تشنگی بار رایانه شما مفید است.

آیا استفاده از هات اسپات شخصی بی خطر است؟

اگر اتصال اینترنت خود را از طریق Wi-Fi به صورت عمومی به اشتراک می گذارید، ممکن است نگران امنیت باشید.

مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که دسترسی به داده های آیفون خود را به اشتراک نمی گذارید. دستگاه شما به عنوان یک گذرگاه برای دسترسی به اینترنت گسترده تر عمل می کند. حتی اگر گذرواژه نقطه اتصال خود را به شخص دیگری بدهید، به اطلاعات شخصی شما قابل دسترسی نیست.

شما همیشه می توانید با نگاهی به آیفون خود ببینید که در حال حاضر چند دستگاه متصل هستند. اگر اتصال خود را به اشتراک می گذارید، یک نوار آبی در بالای صفحه ظاهر می شود که به شما اطلاع می دهد. با خاموش کردن هات اسپات خود در تنظیمات > هات اسپات شخصی می توانید همه را بوت کنید و رمز عبور را تغییر دهید.

به خاطر داشته باشید که هر کسی که به نقطه اتصال شما دسترسی دارد می‌تواند از داده‌های شما استفاده کند، بنابراین ممکن است ارزش این را داشته باشد که از آنها بخواهید فایل‌های حجیم را دانلود نکنند یا ویدئو را پخش نکنند. می توانید با تغییر نام دستگاه خود در زیر تنظیمات > عمومی > درباره > نام، نام هات اسپات خود را تغییر دهید.

دسته بندی ها : مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *